5 Kasım 2008 Çarşamba

Gerçeğe Giden Yol - Bölüm 1: İlk Yıllar

Astronomi ve Bilim Adamları... Evet bu iki kitaptı kafama dank edip hayatımı değiştiren. Halbuki daha okumayı yazmayı adam gibi yeni öğrenmiştim, sadece haddinden fazla meraklı bir çocuktum. Siz "Tamam Mustafa saçmalama, bloguda kapat yeter artık" demeden açıklayayım efendim.

Sıradan sakin bir günde dayımlar bana kitap hediye etmişti. Yukarıda deli danalar gibi adını zikrettiklerimde onlardır. İki kitapta Tübitak Yayınları'nın çocuk serisine aitti ve şansıma tamda yaşıma hitap edecek düzeydeydi. Dayımların neden böylesi kitapları bana aldıklarını düşünüyorumda, o sıralarda ansiklopedi okumaya başlamıştım ve ta beş yaşımdan beri benim en iyi oyuncağım bir hayvan ansiklopedisiydi.

Önce astronomi... Gezegen, gökada, Güneş, Dünya derken birde bakmıştım ki zamanın popüler yarışma programı "Kim Beşyüz Milyar İster?"deki astronomi sorularını kaçırmıyordum. Aynı zamanda ortaokul ve lisede en paspal şekliyle öğretilen astronomi o kadar kolay geliyordu ki canım sıkılıyordu. Diğer kitap Bilim Adamları ise çok basit olmasına rağmen her yaş grubu insan için çok yararlı bir bilim tarihi kitabı. Hint, Mısır ve Antik Yunan'da bilimden başlayıp 20. yüzyıl atom kuramlarına kadar çok genel bir tarihi ele alırken, bunu o kadar güzel anlatıyor ki vakti zamanında kitabı tam anlamıyla sömürüyordum. Yaşıtlarım sokakta aslanlar gibi top oynarken ben evde bu iki kitabı ve daha sonra parabolik bir hızla sayıları artan diğer Tübitak kitaplarını okuyordum.

İşte bugün Temel Kimya dersimize giren Hasan Hoca'nın küçük laboratuarını görünce aklımdan bunlar geçti. Bir diğer yazımda daha sonra olanlardan bahsedeceğim. İyi günler!

Not: Asla asosyal bir çocuk olmadım, sadece kitaplara çok kaptırdım kendimi; gözlüklü sünepe bir tip değilim yani :)

4 yorum:

Sycorox dedi ki...

Evet ya,Bilim Adamları duruyoda,Astronomiyi verdi annem...Güzel kitaplar hakikaten...Bir çocuğa verilecek en iyi kitaplar olsa gerek efenim...
Bu arada bloğu sakın kapatma,ne güzel yazıyosun...Bir tarzın var...Sakın sakın...

Mustafa Özkan dedi ki...

Yok kapatmayacağım :) Da esas nokta annemin Astronomi kitabımı vermiş olması, kızdım valla.

Serpil dedi ki...

Ah canım benim sen her zaman çok farklı bir çocuk oldun .Biraz benim fazla korumacı olduğumdan dolayı sokakla geç tanıştın.Herkesten farklı olduğun dah okuma yazma bilmezken bile kitaplara olan merakın ve ansiklopedileri kendine oyuncak yapmandan belli idi .Ben senin bütün sorularına bıkmadan cevaplar verdim ama sen bana şimdi cevap vermiyorsun üff anne diyorsun...

Mustafa Özkan dedi ki...

Ama anne :) Konuşuruz ;)